جام جم آنلاین بررسی می‌کند

گسترش نبرد زمینی کابوس تازه رژیم صهیونیستی | ۶ دلیل برای افزایش ترس در قلب تل‌آویو

گسترش نبرد زمینی به کابوس رژیم صهیونیستی بدل شده است. مسائل زیادی به این نگرانی رژیم صهیونیستی دامن می‌زند از اختلاف نظر بین سران این رژیم گرفته تا تلفات بالا، حمایت نامناسب غرب، افزایش خطر کشته شدن اسرا و بالا گرفتن انتقاد‌ها در جهان اسلام.
گسترش نبرد زمینی به کابوس رژیم صهیونیستی بدل شده است. مسائل زیادی به این نگرانی رژیم صهیونیستی دامن می‌زند از اختلاف نظر بین سران این رژیم گرفته تا تلفات بالا، حمایت نامناسب غرب، افزایش خطر کشته شدن اسرا و بالا گرفتن انتقاد‌ها در جهان اسلام.
کد خبر: ۱۴۲۸۸۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، حدود چهار هفته از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در یک هفته اخیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده که یورش زمینی به غزه را آغاز کرده است. اما در این بین توجه به  چند نکته ضروری است هرچند رژیم صهیونیستی حملات زمینی خود را در یک هفته اخیر گسترش داده و این حملات در محورهای شمال غربی، جنوب و شرق غزه نمود بیشتری داشته است. اما این حملات زمینی ‌ با اما و اگرهای زیادی روبرو است، زیرا رژیم صهیونیستی نگرانی‌های زیادی در خصوص این رویکرد دارد. در ادامه به برخی از جدی‌ترین عواملی که سبب افزایش رژیم صهیونیستی می‌شود پرداخته‌ایم.

افزایش اختلاف نظر

‌در چند روز اخیر که رژیم صهیونیستی اقدام به حملات زمینی محدود در برخی  نقاط غزه کرده است، اختلاف نظر در خصوص اهداف ترسیمی آنها مشخص است. برای نمونه‌ بین مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اختلافات گسترده‌ای در بحث اهداف حمله زمینی وجود دارد. به گونه ای که برخی‌ معتقد به نابودی حماس و برخی دیگر معتقد به تضعیف حماس هستند و همین مساله موجب عدم ورود گسترده زمینی به غزه شده است. در این بین برخی کارشناسان معتقدند که ضربه‌ای که رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر خورد سبب شده که این رژیم از لحاظ روحی و روانی دچار آسیب شود. دکتر علی عبدی، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی دراین باره به جام جم آنلاین می‌گوید: با توجه به ضربه سنگینی که  رژیم صهیونیستی خورده  دیگر قادر به برنامه ریزی مناسب نیست و در واقع عملکرد آنها دچار اختلال جدی شده است. در  چنین شرایطی آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به تاکتیک دستاوردسازی رو آورده‌اند.‌‌

تلفات بالای رژیم صهیونیستی

مساله دیگری که سبب شده است رژیم صهیونیستی در حملات زمینی گسترده به غزه ناتوان باشد تعداد بالای تلفات و نابودی تجهیزات جنگی این رژیم است. این درحالی است که رژیم صهیونیستی همچنان تعداد کشته های خود را در محورهای نبرد پنهان می کند و اطلاعات مناسبی درباره ‌آن منتشر نمی‌کند.  علاوه بر این شیوه خاص جنگیدن رزمندگان مقاومت و استفاده  آنها از اصول نوین ‌جنگی سبب شده ‌ رژیم صهیونیستی ترس فراوانی از تلفات داشته باشد.

یکی از فرماندهان میدانی قسام، شاخه نظامی حماس نیز بتازگی از ناکامی تانک‌های رژیم صهیونیستی در پیشروی در غزه خبر داده و گفته‌ تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سبب مقاومت سخت و قهرمانانه مبارزان مقاومت قادر به پیشروی در محورهای مختلف نیستند.

‌حمایت نیم‌بند غرب

نکته دیگری که باعث می‌شود رژیم صهیونیستی نگرانی زیادی از گسترش حملات زمینی به غزه داشته باشد این واقعیت است که آمریکایی‌ها به عنوان پشتیبان اصلی این رژیم نیز نگرانی‌هایی در خصوص این رویکرد دارند. به عبارت دیگر ‌در بحث حمله زمینی اختلاف زیادی بین کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی وجود دارد. به گونه ای که حتی خود آمریکایی ها معتقدند که حملات زمینی باید فقط در راستای آزادی اسرا صورت گیرد و نفوذ به عمق غزه منجر به خسارت های فراوان خواهد شد. این درحالی است که کشورهای دیگر مانند انگلیس و فرانسه نیز نسبت به حملات گسترده انتقاد دارند، زیرا بر این باور هستند که حملات گسترده منجر به طولانی‌تر شدن جنگ خواهد شد.

افزایش انتقاد جهان اسلام و کشورهای عربی

گسترش نبرد زمینی کابوس تازه رژیم صهیونیستی | ۶ دلیل برای افزایش ترس در قلب تل‌آویو

مسائل زیادی در افزایش ترس رژیم صهیونیستی در اقدام به  گسترش نبرد زمینی در غزه تاثیر گذار است. در این بین نباید فراموش کرد که ‌ تیره شدن روابط اعراب و کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی نیز تاثیر قابل توجهی در این خصوص دارد. زیرا حملات زمینی رژیم صهیونیستی در کنار بمباران های کور این رژیم به ویژه در اردوگاه جبالیا و بیمارستان الاهلی سبب‌ موضع گیری‌های زیادی در جهان اسلام شده است و همین مساله عامل اصلی واهمه و ترس این رژیم برای ادامه عملیات زمینی شده است.

خطر افزایش کشته شدن اسرا

‌ کشته شدن برخی ‌اسرا را نیز باید به عنوان یکی از عوامل ترس رژیم صهیونیستی برای گسترش نبرد زمینی در غزه مورد توجه قرار داد. زیرا این روزها ‌ انتقادهای فراوانی نسبت به عملکرد نتانیاهو در بحث آزادی اسرا صورت می گیرد و خانواده‌های اسرا نیز رژیم صهیونیستی‌ را مورد انتقاد قرار می‌دهند و معتقدند که تشدید حملات زمینی منجر به کشته شدن اسرا می‌شود این درحالی است که تاکنون نیز در اثر حملات هوایی به غزه حدود 50 نفر از آنها کشته شده‌اند.

تونل‌های مرگ در غزه

گسترش نبرد زمینی کابوس تازه رژیم صهیونیستی | ۶ دلیل برای افزایش ترس در قلب تل‌آویو

سیستم پیچیده و تارعنکبوتی تونل‌های زیرزمینی غزه، بزرگ‌تر و پیچیده‌تر از آن است که با حملات رژیم صهیونیستی از هم بپاشد و کارایی خود را از دست دهد. این همان مسأله‌ای است که وبسایت «آکسیوس» بتازگی در موردش به ارتش رژیم هشدار داده و با اشاره به نقش مهم این تونل‌ها در درگیری‌های زمینی در صورت عملیات زمینی تاکید کرده که این تونل‌ها سربازان صهیونیستی را با خطر کمین و تله‌های انفجاری مواجه خواهد کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها